Federatie Nederlandse Kattenverenigingen

Persbericht FNK vergadering 12 april en 18 mei 2001

Voor deze vergadering was een delegatie van het bestuur van de Limbra Cat Club uitgenodigd. Aanwezig was dhr. Eindhoven (voorzitter) en Mw. Burhenne (secretaris). Reden van dit gesprek was dat de Limbra Cat Club een verzoek tot aspirant-lidmaatschap bij de FNK ingediend had.

Momenteel heeft aansluiting van de Limbra Cat Club nog geen draagkracht binnen de FNK, hen is een brief met aanbevelingen gestuurd en over één jaar wordt hun verzoek opnieuw bekeken. Wel worden m.i.v. het nieuwe showseizoen de titels, verkre­gen op hun show, ERKEND.

De 1e ITAVC heeft ook een verzoek tot aspirant-lidmaatschap van de FNK ingediend, echter zij zijn momenteel nog geen (Nederlands) stamboekvoerende vereniging en komen derhalve nog niet in aanmerking voor toetreding. Hen wordt de brief met toelatingseisen gestuurd.

De FNK heeft een reglement van toelating opgesteld. Dit zal worden gezonden naar verenigingen die aspirant-lid willen worden van de FNK. Besloten wordt om de vereni­gingen die nog niet lid zijn van de FNK, niet uit te nodigen zich aan te sluiten, doch dit initiatief aan hen zelf over te laten.

De FNK gaat het komende jaar een Plan opstellen om te kijken of het mogelijk is de Top Kat competitie in 2002 over te nemen van de NKFV. Het wordt dan een FNK competitie.

Leden die het plan hebben van vereniging te wisselen, kunnen dit zonder bezwaar doen, echter moet de vereniging waar zij lid willen worden hier fiat voor hebben van de oude vereniging. Reden waarom dit fiat niet gegeven zou worden zijn, financiële, veterinaire, en disciplinaire zaken. Deze maatregel gaat in per direct.

Op 18 mei jl. is het FNK-bestuur weer bijeen geweest in vergadering. Er is een prioriteitenlijst van te behandelen onderwerpen opgesteld. De volgorde van de te behandelen onderwerpen zal zijn:

Verder is het reglement van toelating tot het lidmaatschap van de FNK aangenomen. Dit reglement zal worden verzonden aan de ECF, Hobby Kat en Noordo Kat.

De laatste hand wordt gelegd aan het gezamelijke showreglement.

Pietje Faber - secretaris FNK